۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

لارس فون تریه: نمی‌دانم بتوانم فیلم دیگری بسازم

لارس فون تریه: نمی‌دانم بتوانم فیلم دیگری بسازم

لارس فون تریه کارگردان جنجالی دانمارکی سکوتش را شکست و اعلام کرد برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر و الکل تحت درمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کارگردان مشهور دانمارکی که برای ساخت فیلم هایی چون «داگویل» و «شکست امواج» در جهان شهرت دارد و در سال های اخیر با فیلم های «ملانکولیا» و آخرین فیلمش «نیمفومانیاک» با نقدهای زیادی روبه رو شده، در گفتگویی با روزنامه دانمارکی «پولیتیکن» دست به این افشاگری زد.

فون تریه 58 ساله گفت روزی یک بطری الکل می خورده تا به او کمک کند در «جهانی موازی» به سر ببرد و او احساس می‌کرد نیاز به این مواد دارد تا بتواند خلاقانه عمل کند و تقریبا بیشتر فیلم هایش تحت تاثیر چنین موادی نوشته و خلق شده اند.

این کارگردان گفت حالا که پاک است، می ترسد  تنها فیلم‌های نکبت زده بسازد.

او گفت: نمی دانم بتواند فیلم های دیگری بسازم، و این مرا نگران می کند. او افزود: معتادان سابق معمولا پس از ترک اعتیاد هیچ نمی توانند ارزش‌های هنری شان را حفظ کنند. وی افزود چه کسی می تواند رولینگ استونز را بدون الکل و جیمی هندریکس را بدون هرویین تصور کند؟!

او گفته است فیلم «داگویل» را زمانی که تحت تاثیر الکل بود در 12 روز نوشته است اما جدیدترین فیلمش را در حالی که پاک بوده در مدت زمان 18 ماه خلق کرده است.

این مصاحبه اولین گفتگو از سال 2011 با فون تریه بوده و او با این مصاحبه نذر سکوتش را شکست و در برابر توفانی از جنجال هایی که با ابراز همدلی او با آدولف هیتلر به پا شده بود، لب گشود. لارس فون تریه و سینمایش همیشه پر از حاشیه بوده اند. اظهار نظرهای جنجالی او در کن ۲۰۱۱ در مورد هیتلر او را به یکی از افراد لیست ممنوعه فستیوال کن تبدیل کرد.

او بارها به صفت های مختلفی از جمله ضد یهود بودن، ضد زن بودن و ... متهم شده است اما به نظر می رسد او از این اتهامات به نفع فیلم‌هایش استفاده می کند.

حاشیه های فیلم‌های فون تریه به سالن سینماها هم کشیده می شود: «ضد مسیح» به خاطر شکایت چند موسسه در فرانسه چندین روز از اکران برداشته شد و سن قانونی برای دیدن فیلم «نیمفومانیاک» بعد از شروع اکران فیلم برای قسمت اول از ۱۲ به ۱۶ و برای قسمت دوم از ۱۶ به ۱۸ تغییر کرد. اتفاقی که برای سینمای فرانسه نادر است.

کد خبر 2432543